HIIT-CORE

HIIT THE CORE 

Kurs utformad från det bästa av två världar, HIIT och CORE-träning.

HIIT (High-Intensity Interval Training)

Är ett väldigt effektivt träningssätt, i flera studier har det visat sig vara en mycket effektivare träningsform än traditionell konditionsträning såsom exempelvis jogging och simning. Samtidigt som det är tidssparande, förbrukar du mer kalorier och bygger muskler. Studier har visat att med 15 minuter HIIT förbränner du mer kalorier än en timme på löpbandet. För att upprätthålla intensiteten är det viktigt att vi jobbar som en grupp och pushar varann.

CORE

Precis som namnet antyder så riktar core-träning in sig på bålen (mage/rygg) och bygger stabilitet i kroppen. Genom att låta core-tänket genomsyra intervallpassen får vi en så funktionell styrketräning som möjligt där vi tvingar våra olika muskelgrupper att samarbeta för bästa effekt.

MÅL

För att få och bibehålla motivationen kan det vara viktigt att veta varför man tränar. Vi har alla olika förutsättningar och mål med träningen. Det kan vara för att orka mer, gå ner i vikt eller för att etablera en stressbuffert. Vad än målet är ökar oddsen att uppnå dem väsentligt med nedskrivna mål. Vi kommer att gå igenom detta i början på kursen.

KOST

Det finns en djungel av dieter som ändras för varje dag, vi kommer att vid ett tillfälle gå igenom det mest väsentliga med den vardagliga kosten och hur små förändringar kan hjälpa och påverka oss positivt. 

Efter avslutad kurs kommer du att ha fått alla verktyg för att fortsätta med träningen på egen hand och jobba mot nya mål. Givetvis kan man hoppa på en ny kurs, kanske en nivå svårare? 

En kurs varar i 10 veckor och kostar 1400:-

Då får du:  

  • 10 pass HIIT-CORE
  • 1 genomgång ”Hur man arbetar med mål”
  • 1 Kostgenomgång
  • Nya träningskompisar :)

Första grupperna kommer att starta upp onsdagen den 6 maj och därefter de efterkommande nio onsdagarna.

Lätt/medel 17:30-18:15

medel/hårt 18:30-19:15

Om ni inte kan dessa tider skicka iväg en intresseanmälan ändå så kan vi anpassa tiderna till de nya grupperna. (Kanske morgonträning eller helg passar bättre?)

Ett pass varar i 45 minuter och innehåller uppvärmning, HIIT/CORE-pass och nedvarvning/stretch.

 

Frågor och intresseanmälan skickas till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Nyhetsbrev

Anmäl dig nu för senaste nytt!